Elupäästev embus: pilguheit turvavööde 50-aastasele ajaloole ja tulevikule

Elupäästev embus: pilguheit turvavööde 50-aastasele ajaloole ja tulevikule

Opeli pühendumus sõidukite ohutusele sai alguse 50 aastat tagasi, kui 1973. aastal jõudsid turvavööd kõigi Opelite standardvarustusse. See juhtus kolm aastat enne, kui turvavööd tehti seadusega kohustuslikuks, näidates nii Opeli soovi olla autoohutuses esirinnas.

 

Juba 1968. aastal said esiistmete turvavööd kättesaadavaks teatud mudelitel, nagu Opel Kadett, Admiral ja Diplomat. See positsioneeris Opeli strateegiliselt sõidukiohutuse valdkonna teejuhina.

 

Opeli keskendumine ohutusele teeb uues elektrifitseeritud Opel Astras järjekordse edusammu. Astra Electricul on nüüd kohanduv pingutussüsteem. Uuenduslikud andurid jälgivad kokkupõrke tõsidust ja reguleerivad turvavöö pingsust, et tagada kokkupõrke ajal optimaalne kaitse.

Algselt tegi selle elupäästva algatuse elluviimise keerulisemaks avalikkuse vastupanu. Turvavööde kohustuslikule kasutuselevõtule 1976. aastal vastati laialdaselt keeldumisega „vööd peale panna". Eksitavad väärarusaamad võtsid ohutusmeedet kui koormavat.

Vaatamata esialgsetele kõhklustele tõi turvavööde tulek kaasa hukkunute arvu vähenemise liikluses. Käegakatsutavad tõendid vaigistasid kriitika ja kinnitasid turvavööde vaieldamatut rolli sõidukite ohutuses.

Turvavööde tähtsuse ja kasutuselevõtu kasvades jätkas Opel oma turvasüsteemide kiiret arendamist. 1986. aastal lõid nad maailma esimese auto, mis pakkus põhivarustuses reguleeritava kõrgusega turvavöösid nii esi- kui ka tagaistmetel. See oli Opel Omega.

1991. aastal tõi Opel turule Astra F mudeli turvavööpinguti. Järgnes turvapatjade kasutuselevõtt ja samuti aktiivsed turvasüsteemid, nagu mitteblokeeruv pidurisüsteem ja elektrooniline stabiilsuskontroll. Need uuendused vähendasid oluliselt vigastuste ohtu, rõhutades veelgi turvavööde tähtsust ohutusmeetmetes.

 

Tagasi
Broneeri proovisõit
Broneeri teeninduse aeg
Küsi hinnapakkumist
Saada päring
Sulge

Loading ...